T K

nlkSmartBin Akıllı Çöp Kutusu

NLK Bilgi Teknolojileri A.Ş.

nlkSmartBin Akıllı Çöp Kutusu

nlkSmartBin Akıllı Çöp Kutusu

Proje İçeriği

Proje çöp kutularına atılan atıkların türünün (kâğıt, plastik, metal, cam vb.) algılanması, yanlış atılan atıklar için uyarı verilmesi ve bilgilendirme yapılması, doğru atılan atıklar için "Çocukların Atıklarla İlgili Farkındalığının Oluşması” amacıyla hayata geçirilmiştir. Projede akıllı çöp kutusuna, Atıkların atılmasıyla beraber eğer atık türü doğruysa tebrik mesajı yayınlanıp, eğer atık hatalı ise uyarı verilip o atık hakkında bilgilendirme yapılmasını sağlayan bir sistem kurulmuştur.


Projenin Amacı

Yazılım -Bilişim


Proje içindeki en büyük inovasyon nedir? (yeni bir teknoloji veya var olan teknolojinin farklı kullanımı gibi. IOT, M2M, AI vb.)

Proje geri dönüşüm sürecini kolaylaştırma amacıyla oluşturulmuştur. Proje; çocukların atıklar konusunda eğitilip, gerekli bilgilendirmenin yapılması, çocukların bundan sonraki hayatında atıkları doğru çöp kutularına atması konusunda pratik olarak eğitilmesini sağlamak, “Duyarlı tüketici” duygusuna sahip insanlar yetiştirilmesidir. Dünya; çalışmalarını geri dönüşüme yöneltirken, geri dönüşüm konusunda bilinçli, kendini eğitmiş ve duyarlı bir nesil yetiştirmek amacıyla uygulanabilir bir sistem oluşturup; çocuklara bu farkındalığı eklemek amaçlanmaktadır. Bir diğer amaç olarak atık üretiminin kaçınılmaz olduğu durumlarda atıkların; yeniden kullanımı, geri dönüşümü ve ikincil hammadde elde etme amaçlı diğer işlemler ile geri kazanılması, enerji kaynağı olarak kullanılması gerekmektedir. Atıkların su, hava, toprak, bitki, hayvan ve insanlar için risk yaratmayacak, gürültü, titreşim ve koku yoluyla rahatsızlığa neden olmayacak, doğal çevrenin olumsuz etkilenmesini önleyecek ve böylece çevre ve insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde saklanması, işlenmesi konusunda daha bilinçli bir nesil yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.


Proje kurum içindeki hangi bölüme fayda sağlamıştır?(satış, pazarlama, finans, İK, IT, Üretim, Planlama, Satın alma, Lojistik Müşteri İlişkileri gibi)

Atıkların geri dönüşüm ve doğaya yeniden kazanımı sürecinde değerlendirilmeden, işlenmeden atılması hem doğal kaynaklar hem enerji olarak ciddi kayıplara sebep olmaktadır. Nüfus, yaşam standartları ve ihtiyaçların artmasına bağlı olarak tüketimin de artması doğal kaynaklar üzerindeki kullanım ve baskıyı arttırmış olup ekolojik dengeyi bozmakta ve kaynaklar artık azalıp artan ihtiyaçlara cevap verememektedir. Bu durumları göze alırsak, kaynakların daha verimli ve doğru kullanılması önemli bir hale gelmiştir. Bunlardan dolayı doğal kaynakları kullanmak yerine geri dönüşüm çalışmaları hız kazanmış olup, dünya tamamen geri dönüşüm ve geri kazanım alanlarına yönelmiştir. Geri dönüşümün dünyanın en önemli gerçeklerinden biri olduğu bir dönemde, çocukların bilinçlendirilmesi adına okullarda bilgi verilmesine karşın, çocukları direkt olarak uyarıp, deneme yanılma yoluyla atık türlerini öğrenmelerini sağlayan aynı zamanda atıkların doğal yaşamda kaç sene içerisinde çürüdüğü gibi aydınlatıcı bilgileri görsel olarak onlara sunan bir sistem bulunmamaktadır. Bu yüzden sistemin akıllı olarak atık ayrımı yapıp, çocuklara bilgi verebilmesi ve bir sonraki aşamada da oyunlaştırma ile inovatif bir özellik taşımaktadır.


Projenin hayata geçirilmesi konusunda üst yönetimin desteğini tam olarak alabildiniz mi?

Evet hatta üst yönetim de bu konuda ekiple hareket etti.


Proje sonunda ortaya çıkan sonuçları analiz edebildiniz mi? Rakamsal verilerle ifade eder misiniz?(ROI, maliyetlerde yüzdesel azalma, üretim süresinde azalma, hata payının düşmesi vs.)

Proje genel olarak eğitim kurumları veya çocukların yoğunlukla bulunduğu kurumlara fayda sağlamaktadır.


Projenizde şirket içinden kaç kişi aktif olarak görev almıştır? Ekip birimleri hakkında kısaca bilgi verir misiniz?

5


Projenizde (varsa)işbirliği kurduğunuz veya destek aldığınız bilişim şirketlerini belirtiniz.

Proje tamamen kendi yazılım ekibimiz tarafından yazılmıştır.


Proje sırasında kullandığınız ve spesifik önemi olan markaları (varsa) belirtiniz. (Yazılım veya donanım markaları)

Hayır yok